söndag 12 december 2010

Atlanten dag 22

Idag har vi inte haft mycket till vind, och heller inga squalls. Vi tuggar oss fram långsamt och kör motor när det går långsammare än 3,5 knop. Inte heller besättningen har gjort många knop idag, det har varit en riktigt slapp dag… Själv har jag under överfarten upptäckt The Doors och lyssnar så öronen blöder. Min far har säkert spelat det för mig tusen gånger under några av alla våra bilresor, men sjukt nog har jag inte fastnat för det för än nu.

Jag och Kalle tog en sväng om med ukulelen under vårt eftermiddagspass och "jag trivs bäst i öppna landskap" sitter snart riktigt fint! Jag och Kalle jobbar även med en alternativ text till denna vackra melodi. Vill inte avslöja texten ännu, men den blir riktigt fin! Kan säga att den har med Caspar och bidrag att göra.

Det är inte många distans kvar nu, vilket känns skönt, framförallt då färskmaten har tagit slut. Så nu är det konserver som gäller de sista dagarna. Men detta kombineras med nybakt bröd varje dag, så det är inte så farligt. Själv trodde jag första tecknet på land skulle vara att man såg fåglar, med det har vi bannemej sätt hela resan!

 

/ Nikolai

1 kommentar:

  1. Bra Picke-Pö, du är på väg att växa upp. Snart kommer du att bli lika galen som din farsa, det är bra det. när ni kommit fram, druckit öl och ätit biff, lägg er då i sittbrunnen och lyssna på http://sverigesradio.se/sida/laddaner.aspx?programid=3328, skit i de två första timmarna, hoppa direkt till timme tre. och ah det gott, ni gjorde det, ni snackade inte bara/DD

    SvaraRadera