tisdag 10 maj 2011

Stövlar

N 29'32.6 W 72'58.3
 
Äntligen har det börjat blåsa och vi går numera endast för segel. Med den lilla focken och två rev i storen gör vi 6-7 knop, vilket är betydligt mtycket skönare än motorgång i 3 knop. Just nu är det 465 distans kvar till Bermuda och med samma tempo är vi alltså framme om 3-4 dagar.
 
Annars har det inte hännt så mycket på Wind. Som vanligt är det väldigt mycket sovande och bokläsande. Kalle gjorde omelett till lunch, Linus carbonara till middag och Caspar är precis klar med dagens ranson av bröd.
 
I brist på annat kan jag inte nog poängtera hur skönt det är att vi äntligen börjat bege oss hemåt och jag tror inte att jag är ensam om att känna så. Väst Indien har varit helt underbart men hemma är alltid bäst och nu har vi ju varit ute ett rätt bra tag. Kanske känner man ännu mer hemlängtan för att man vet att man är på väg hemåt. Men det är ju ett gäng distans och dagar kvar innan vi dyker upp så man får väl passa på att njuta av den sista tiden ordentligt.
 
För övrigt så avgjordes Antigua sailing week för några veckor sen. Vann gjorde Hugo Stenbecks båt "Genuin Risk" med delvis svensk besättning som vi träffade under vår vistelse på Antigua och St Maartin. Stort grattis!
 
Anders hälsar att den ny-gamla sprayhooden som nu åkt på är det finaste han sett och Caspar säger att hans bröd är det bästa som någonsin gjorts och att han såg en vithaj idag.
 
Följande konversation inträffade precis på Wind:
Linus: -"Ser du mina stövlar?"
Nicke: - "Är det de pankaste?"
Linus: -"Nej det är de dyraste"
Anders: -"Nej jag har de dyraste"
 
 
 
Over and out
 
 
// Pelle

2 kommentarer:

  1. ni har passerat 100.000-gränsen på er blogg, snart har ni lika många unika besökare som jag har beundrainnor/DD

    SvaraRadera
  2. ojojojojojojojojojojojojojojoj vad mycket på en gång............

    SvaraRadera