söndag 8 maj 2011

Första dygnert mot Bermuda

Klockan är 21.03 lokaltid den 8:e Maj och vår position är N27 36.8  W77 39.0.
 
Dagen började med att en skrattande Anders väkte mig för avlösning klockan 08.30. Yrvaken som jag var forstod jag ingenting men upptäkte ganska snabbt att jag satt/låg öga mot öga med en duva som hade landat på salongsbordet!
Skräckslagen packade jag ihop mina lakan och låste in mig i aktern medans Anders tog duvan i höger ben och slängde vår fripassagerare över bord.
 
I övrigt så har dagen inte bjudit på så många surpriser utan vi går fortsatt för motor men med storen hissad mest för stabilitet. Förhoppningsvis börjar det blåsa mer i morgon och får man tro väderfilerna så borde vi få väldigt fina vindar om cirka ett dygn.
 
Nu blir det filmvisning här på Winden innan de som inte har vakt skall krypa till sängs. Ikväll blir det Fracture som enligt flera i besättningen skall vara riktigt bra.
 
Och sist men absolut inte minst så vill samtliga i besättningen skicka en stor hälsning och kram till våra mammor för båtkalendern säger nämligen att det är morsdag idag!
 
God natt och sov gott
 
//Caspar

2 kommentarer:

  1. ser på smidig kat att ni kommit en bra bit, bra, sköt om er, heja öis

    SvaraRadera
  2. Gulle dig Caspar! Nii kan få gratta oss stolta mammor en gång till
    då mors dag i år infaller den29 maj. Nu håller vi tummarna för att den fina
    vinden snart kommer.
    Kramkram till er alla

    SvaraRadera