onsdag 11 maj 2011

Mot Bermuda dag 4

N 30.36.7 W 70.22.6 - bäring 70 grader, 7.5 knop, 290 distans till Bermuda. Kl 18.13 lokal tid.
 
Här på Winden är allt som vanligt, fast med lite mer vind och lite svårare att vistas i båten. De två som inte befinner sig på däck ligger som nerknarkade sillar i sina kojer och bara väntar på att få gå upp och styra. För man kan inte göra något annat just nu - s.k. "Funky waves" rullar in direkt från sidan och får båten att lägga sig, samtidigt som det blåser en stabil kuling sedan igår natt. Tyvärr medger inte övriga avkall på brödbaksplikten, så här står jag i fällknivsställning och roddar en foccaccia.
 
Det finns faktiskt inte så mycket mer att berätta. Väldigt lite kontakt med övriga besättningsmedlemmar - istället har samtliga startat en intim relation med sin MP3-spelare. Själv lyssnar jag på dagarna på ljudböcker, radioprogrammet "kompisar från förr" samt P3-dokumentärer - "Svenska hackers" och "Trustorhärvan" har gått ett tiotal gånger var nu tror jag. De andra kör mer på musiksvängen - allra gladast i sin spelare är nog Anders som tjatat om en sedan vi åkte hemifrån men liksom aldrig riktigt kommit till skott. Om jag minns saken rätt köpte han en innan atlanten som han direkt badade med. Men nu hittade han alltså äntligen en på Bermuda, och de två är numer oseparerbara.
Nämenvahetere...
Vi hörs imorgon!
 
/Kalle
 
PS
Jag vill starkt dementera påståendet i gårdagens inlägg om att Linus stövlar skulle vara "panka". De är faktiskt näst häftigast på båten - det enda som ger minuspoäng är den lilla storleken samt fel typ av sula
DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar