tisdag 21 juni 2011

Mot Cowes dag 6

N 45.58 W 14.24. Kurs 55 grader, slör, 10m/s, 6.5-7 knop. 584 nm to go!
 
Idag är det jag (Linus) som skriver, för första gången på hela resan tror jag. Allt gå på som vanligt i runt 6.5-7knop, vi beräknas vara framme på lördag om vindarna håller i sig, vilket vi hoppas.
 
Det roligaste som har hänt är att Anders och Kalle igår var 20 meter från att segla på en 15 meters val. Hade kunnat bli ganska tråkigt men vi klarade oss. Mäktiga djur är de iallafall!
 
Lunch blev det tonfiskpasta och till middag korv med bröd. Jag har även bakat ett bröd samt en sockerkaka. 
Det rullar ganska mycket så jag ligger mest i min säng och tittar på tjejerna jag tejpat upp på väggen ( Esti Ginzburg mycket fin och Irina Shayk mycket fin tjej!!!).
 
Nu skall jag upp och styra!
 
/Linus

1 kommentar: