onsdag 23 juni 2010

Sjösättning 2

Är så trött så jag svimmar snart - klockan är 20 över 4, just hemkommen från ett 20timmars-pass på båten. Ville bara skriva att mastning gått bra - båten är typ det finaste jag sett och jag älskar henne.
Motorn funkar dock inte riktigt än, får ta tag i det imorgon.

För övrigt kan jag meddela att dagen pendlat mellan hopp och förtvivlan. Allt gick jättebra till ungefär 8-tiden då vi öppnade durkarna. Kölsvinet var halvfullt med vatten och paniken spred sig snabbt - länspumpen hade inte gått igång - och alla tänkte KÖLBULTARNA men ingen vågade säga något. Efter en halvtimmes felsökning visade det sig att saltvattenskylslangen till kylen hade sprungit läck, så vi fick tillslut åtgärdat problemet. Riktig, riktig, riktig ångest där ett tag.

Nu sova, imorgon segla (om vi får ihop konceptet dvs). Skall försöka lägga upp lite bilder på monstret när jag hinner.

/Kalle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar