söndag 25 juli 2010

Karensdag

Eftersom det bara är plastning på gång just nu, och det har regnat katter och hundar hela dagen, så bestämde vi oss för att ta dagen ledigt och bara göra ingenting.

Tyvärr har jag som vanligt glömt kameran hemma och kan inte bjuda på det senaste - men både bilder och filmer utlovas till nästa uppdatering. I detta kommande avsnitt är intentionen att det skall vara ett av de inlägg som verkligen griper tag i läsaren och ingjuter hos denne en känsla av hopp, förtröstan och bottenlös förtvivlan om vartannat.
Som inspiration har jag läst igenom gamla inlägg och tagit fram ett urval som jag tycker är särskilt spännande, och som samtidigt fungerar som exempel på 10-talets nya, spänstiga prosa. Enjoy!


Ny fönsterdesign (Onsdag 17 mars)
http://skeppsloggwind.blogspot.com/2010/03/ny-fonsterdesign.html
Upphovsman: Nikolai Töllborg
Utdrag: "De flesta av oss har tenta snart vilket gör att större delen av dyngets timmar går till att läsa böcker skrivna av smarta människor och således bli lite smartare själva, det är tanken i alla fall."
Kommentar: En samhällskritisk "kicker" ger spänning och förhöjer läsupplevelsen.


Industrispionage
(Lördag 20 mars)
http://skeppsloggwind.blogspot.com/2010/03/industrispionage.html
Upphovsman: Caspar Andrén
Utdrag: "Jag och Nikolai var på väg i bilen då vi plötsligt såg en trailer med mystiska bilar. Bilnördar som vi är så stannade vi till och fotade!"
Kommentar: Det är något särskilt med spänningsinlägg baserade på verkliga händelser. Men vad hände sen? Blev de påkomna och skickade till Guantanamo? Läs vidare vettja!

Oslo 2009-05-15
(Onsdag 24 mars)
http://skeppsloggwind.blogspot.com/2010/03/oslo-2009-05-15.html
Upphovsman: Anders Claesson
Utdrag: "Vårt mål är att sjösätta båten runt den 10:e maj för att kunna vara med på premiärseglingen över till Skagen vid Kristi himmelfärd."
Kommentar: En liten dos ljug förhöjer anrättningen, som Jonathan Swift så träffsäkert sa. Oupptäckta öar - yeah right liksom!

Middagstipset! (Lördag 22 maj)
http://skeppsloggwind.blogspot.com/2010/05/middagstipset.html
Upphovsman: Caspar Andrén
Utdrag: "Tillbaka till verkligheten så kom jag faktiskt på en god och lättlagad maträtt efter ett träningspass som jag hade i veckan (det gäller att hålla sig i form inför de fyrväxlade Lewmar 65:orna)!"
Kommentar: Eget beröm luktar gott, särskilt så i samklang med ett par honungsglacerade kycklingspett!

Hemlängtan (Tisdag 25 maj)
http://skeppsloggwind.blogspot.com/2010/05/hemlangtan.html
Upphovsman: Kalle Gillgren
Utdrag: "Som ett exempel kan jag ta mig själv; i Lund anses jag nog ganska tjatig när det gäller just segling, medan jag i Göteborg är den som pratar minst om just detta (och kan minst också skall tilläggas)."
Kommentar: Buhu jag kan ingenting grin grin lip. Ett patetiskt försök till ett "du är ju jätteduktig!" eller "du kan mer än du tror!" - gräv ner dig "Kalle"!

Så nu har ni lite att läsa inför morgondagens Hiroshima-inlägg.



/Lady Gaga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar