fredag 23 juli 2010

Arbeit

Bara kort; Vi kommer att lösa det. Efter att fantastiske Roger var på besök idag vet vi precis vad vi skall göra - och det är inte alls så mycket som vi först hade planerat.

Det blir 12 lager plast - från järnet ner till kvarvarande skott och skrovbotten. Jag skall inte utveckla detta ytterligare, för det är inte särskilt intressant. Men båten lever - det kan ju iallafall vara värt att nämna!


skära ut en bit av toaletten för att komma åt


Visste ni att tillräckligt mycket plast ger samma effekt som ett gram metadon?

Nu laddar vi för att plasta imorgon. Det är ganska coolt att kunna behärska detta tycker vi själva, och har funderat på att även lära oss svetsa aluminium. Detta kommer ju garanterat behövas när vi köper vår 12a!

/Kalle

1 kommentar:

  1. Alltså fyttihelskotta vad grymma ni är! Jävlar vad fint det ser ut när hon seglar!

    Jag beklagar verkligen alla spännande motgångar ni har, när jag läste om vantfästet som gick åt helvete grät jag tyst för mig själv och bad en stilla bön om förskoning för er.
    Men jag är så jäkla (svordomsmaraton!) imponerad av hur ni pallar att leva och andas dels så nära inpå varandra, men framförallt så tätt inpå detta nyckfulla, men ack så förföriska väsen ni kallar Wind af Göteborg. Jag tänker den grymt stressade stämningen i Das Boot, när det knäpper i skrovet när de har fastnat på botten i Gibraltar. Båtens nycker = era hysterianfall.

    Med blott 24 fot från peke till roder har man problem av något enklare karaktär, men ickedestotrots sprack storen på premiärturen, så nu har vi kört revad stor hela sommaren. Vi ska fixa det sjukt kassa, tusen år gamla seglet lite nödtorftigt snart med spinnakertejp, hedendom och asatro, så vi kan segla till Danmark och köpa øl.

    Jag önskar er all lycka och välgång, samt att vi ses på vågorna!

    Med medlidande hälsningar,

    Mikael, en av tvenne kaptener på det lilla gula äggskalet ni ödmjukt såg ner på från ert upphöjda teakdäck på Vindile i juni.

    SvaraRadera